пятница, 30 мая 2014 г.

З 1 червня подорожчає проїзд у трамваях-тролейбусах Львова, – рішення

Виконавчий комітет Львівської міської ради 30 травня прийняв рішення про підвищення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті. Відтак, з 1 червня вартість загального квитка на проїзд у трамваях-тролейбусах коштуватиме 2 грн, пільгового –1 грн.



Вартість місячних проїзних карток вирішили не змінювати, повідомляє кореспондент IA ZIK.


Як зазначив в. о. директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Володимир Олійник, за 2012 рік збитки ЛКП «Львівелектротранс» склали 42,7 млн грн, за 2013 рік – 22 млн грн.


«Підприємство подало розрахунок нормативного тарифу у розмірі 2,30 грн, – зауважив чиновник. – Пропонується ж вартість разового квитка (загального) у розмірі 2 грн та вартість квитка для учнів і студентів у розмірі 1 грн. Вартість перевезення одного місця багажу – 2 грн. Водночас, вартість місячних проїзних карток у міському електротранспорті залишається на рівні 2012 року (для учнів та студентів – 35 грн, для загального користування – 70 грн, для підприємців та організацій – 90 грн)».


Зі слів в. о. директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР, підняття тарифів не вирішує усіх проблем електротранспорту, адже субвенція із держбюджету щороку надходить лише у розмірі 40% від потреби.


Секретар ЛМР Василь Павлюк поцікавився результатами громадських слухань відповідного проекту рішення виконкому.


Олійник нагадав, що вони відбулися 7 травня у сесійному залі ЛМР. «Суттєвих зауважень по системі розрахунку не було», – підкреслив він.


Перший заступник міського голови Львова Олег Синютка додав, що перед тим слухання проходили на львівському Майдані. З його слів, якщо на слуханнях стосовно підняття тарифів у маршрутках була «жорстка дискусія», то до електротранспорту люди більш прихильні.


«Я розумію, що електротранспорт треба піднімати. Але якщо почнуться якісь рухи громадських організацій щодо, скажімо, неправомірності підняття тарифу чи що він зависокий, то я відкликатиму свій голос як член виконкому, – заявив Василь Павлюк.


Також секретар ЛМР запропонував, аби міська рада, маючи намір, піднімати ті чи інші тарифи, проводила широку кампанію у мас-медіа.


«Щоб якнайбільше людей розуміли обґрунтованість, чому ми це робимо. Зрозуміло, що все дорожчає, але коли не треба щось, то «товчеться» з ранку до вечора, а щодо підвищення тарифів на проїзд я не побачив широкої компанії від прес-служби ЛМР», – зауважив Павлюк.


Синютка доручив прес-службі ЛМР врахувати відповідне зауваження.


Водночас, Володимир Олійник, відповідаючи на питання журналістів чи покращиться якість перевезень після підняття вартості на проїзд у трамваях-тролейбусах, зазначив, що більше уваги приділятиметься чистоті у вагонах, також, з його слів, впровадження «розумних» світлофорів дозволить пришвидшити курсування електротранспорту.


Олег Синютка своєю чергою поінформував, що з 80 готових до щоденного виїзду на лінію трамваїв курсують 65. Причина, з його слів, у недостатній кількості водіїв.


Довідка IA ZIK.


У Львівській міській раді 7 травня відбулись громадські слухання проекту рішення виконкому щодо встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті, яке передбачає підвищення вартості загального квитка на проїзд у трамваях-тролейбусах до 2 грн та пільгового – до 1 грн, починаючи з 1 червня.


«За період 2011-2013 років, не враховуючи 2014 рік, на 50% зросла вартість дизельного пального, на 50% – стиснутого газу (метану), на понад 44% – мастила, на 32,8% – розмір середньої зарплати…», – зазначив начальник управління транспорту і зв’язку ЛМР Віктор Щир.


З його слів, надаючи послуги з пільгових перевезень, підприємство постійно не доотримує за це компенсації із держбюджету.


«В середньому відшкодовується 60% понесених втрат, через що фінансовий стан підприємства стає дедалі критичнішим, – додав чиновник. – «Львівелектротранс» у 2013 році за фінансовими результатами поніс збитки в сумі 22 млн грн. Для збереження підприємства упродовж останніх років було впроваджено ряд жорстких заходів економії витрат, зокрема, при проведенні ремонтів рухомого складу».


Відтак, зазначив Віктор Щир, для забезпечення стабільної роботи ЛКП, надання послуг належної якості з перевезення пасажирів виникла необхідність уже з 1 червня підвищити тариф на проїзд у міському електротранспорті. При цьому, вартість місячних проїзних карток вирішили не змінювати.


Директор ЛКП «Львівелектротранс» Орест Козак додав: «Підприємство обслуговує 20 трамвайно-тролейбусних маршрутів, для утримання в місяць нам потрібно 5 млн грн. Ми можемо на місяць при ціні квитка 1,5 грн та за картки заробити в межах 2,5 млн грн, решта має бути субвенція з держбюджету… На 100 пасажирів, які платять за проїзд, припадає 190, яких перевозимо безплатно».


Присутній на слуханнях представник «Правого сектору» Віталій Сергатюк своєю чергою зауважив, що спершу ЛКП «Львівелектротранс» мало би показати свої реальні надходження, витрати та потреби, оприлюднити це на сайті, а вже тоді скликати громадські слухання щодо підвищення вартості проїзду.


«Варто було б вказати, наскільки зросла зарплата саме працівників «Львівелектротрансу», а не середня по Україні. Крім того, я почув про ріст ціни на дизельне пальне, але може варто починати з вартості електроенергії? Покажіть розгорнутий план, реальний кошторис доходів і витрат і може ми готові будемо платити 3 чи навіть 5 грн. А зараз ви даєте голі цифри і своє чесне слово. Тому я пропоную перенести прийняття рішення про підняття тарифу, доки ми не побачимо надходжень і потреб ЛКП», – наголосив Сергатюк.


Загалом присутні на громадських слуханнях (близько 40 осіб) не заперечували категорично проти підвищення вартості проїзду, натомість піднімали питання впровадження електронного квитка, покращення стану рухомого складу підприємства, цікавились, як у ЛКП планують посилювати контроль за оплатою проїзду, аби зменшити кількість «зайців». Водночас, нагадали про культуру контролерів у електротранспорті.


Серед інших пропонованих змін, які були озвучені на слуханнях – удосконалення системи оплати проїзду (до прикладу, введення, добових квитків), належне облаштування зупинок електротранспорту, забезпечення доступу до системи GPS-навігації, щоб пасажири могли відслідковувати рух трамваїв і тролейбусів. Також прозвучала пропозиція переглянути доцільність будівництва трамваю на Сихів.


По материалам http://zik.ua/


Новини Львова






from Новини Львову http://lvivnews.net/%d0%b7-1-%d1%87%d0%b5%d1%80%d0%b2%d0%bd%d1%8f-%d0%bf%d0%be%d0%b4%d0%be%d1%80%d0%be%d0%b6%d1%87%d0%b0%d1%94-%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%97%d0%b7%d0%b4-%d1%83-%d1%82%d1%80%d0%b0%d0%bc%d0%b2%d0%b0%d1%8f%d1%85/

http://lvivnews.net

Комментариев нет:

Отправить комментарий